Setelah berada 3 tahun di Israel kerana menjalani housemanship dibeberapa hospital disana, ada beberapa perkara yang menarik dapat saya perhatikan untuk dijadikan tesis ini, iaitu “Mengapa Yahudi Bijak?”. Memang tidak dapat dinafikan ramai cendikiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, Engineering, musik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman diHollywood dan sebagainya.

 
 
Picture
Cmne kite nk tau same ade pendrive yg nk d beli tu origanal @ cap ayam !!! ak just nak share tentang pendrive yg berjenama KINGSTON jep...pendrive brand laen aku x tau sgt.

sebenarnye cm nie...lau kite nk beli pendrive nie, amatlah baik jika kita membeli produk yang berjenama KINGSTON !!! bukan nyer nk promote or de share pape pom dgn company nih....hahaha...just x nak korunk sumer tertipu jep !!!

ok...ok...sebelum korunk nk beli tuh...korunk tye la dlu tokey kedai tuh @ salesman @ salesgirls yg produk tuh original or x ???....saje jep tye dulu sbb lepas tuh bru kite tgk betol x pe yg dikatakan tuh.... untuk semak keaslian pendrive KINGSTON ni, kite ley tgk kt bahagian besi yg kite cucuk pd USB tuh....klo yg asli KINGSTON, dye akan de tande cm pic kt bwah nie ea....


 
Picture
Malaysia adalah sebuah negara di dunia yang paling banyak sultan. Dikebanyakan negara disebelah Asia Pasifik seperti Thailand yang masih ada lagi kekal dengan Raja iaitu King Bhumibol Adulyadej termasuk Negara Brunei iaitu Sultan Haji Hassanal Bolkiah . Tetapi hanya satu Raja bagi sesebuah negara. Di Indonesia dahulu ada sultan tetapi rakyat memberontak dan jadilah sebuah republik Indonesia.

Kebanyakan sultan-sultan di Malaysia adalah berasal dari Indonesia. Hanya Sultan Kedah yang berasal dari sebelah utara Asia Tenggara iaitu daripada keturunan Raja Suran. Maaf jika tersilap kenyataan ini. Maklumlah penulis lemah dalam subjek sejarah.

Walaupun kita masih mengekalkan institusi raja sebagai payung kepada rakyat. Adakah institusi ini akan terus bertahan dan berkekalan pada masa akan datang? Jika tidak, suatu hari nanti negara Malaysia akan menjadi sebuah republik. Kita akan memilih seorang presiden dari rakyat biasa sebagai pemerintah yang mutlak mengantikan Yang Dipertuan Agong. Apabila terjadi, maka adakah bangsa melayu akan hilang identitinya sendiri? 


 
Picture
Hard disk pertama di dunia telah dikeluarkan oleh IBM pada September 1956 dengan nama 305 RAMAC. 
Pada 4 September 1956, IBM memperkenalkan hard disk pertama di dunia yang berharga $250.000!!! Yang membuatkan aku stress, kapasiti hard disk ni cuma 5 MB, atau hanya cukup untuk menyimpan satu lagu dalam format MP3!!! Kalo sekarang ni hard disk 1TB pon xsampai rm500 n lebar beberape cm jer... LAgi satu, berat hard disk ni memcecah 1 TAN!! 


 
Picture
Seorang penggodam berumur 10 tahun dengan nama samaran, Cyfi mendedahkan eksploit pemainan komputer yang menggunakan iOS dan Android yang disahkan oleh penyelidik sejenis vulnerability baru. Perempuan berumur 10 tahun yang berasal dari California menjumpai vulnerability itu setelah bosan dengan game farm-style yang lembap.Cyfi berkata pada pihak CNET sebelum pembentangan di Defcon Kids, bahawa permainan tersebut sangat lambat untuk maju sebab banyak sangat masa diambil untuk tumbuhan tumbuh. Jadi dia tukarkan masa di telefon pintar atau tablet tersebut.
Dia tidak mendedahkan secara lengkap dan tidak menyebut apakah tajuk permainan yang ada eksploit tersebut atas sebab keselamatan.

 
Difference in Circumference through Complex Analysis by Parker Emmerson, © February 8, 2010
 
Geothermal Energy
 
Cell Nucleus
 
Pencak Silat or Silat