Picture
Al-quran tidak terbakar dalam kebakaran sebuah van yang hangus dijilat api. Sebarkan kepada sesama muslim moga menambahkan taqwa kita kepada Allah.


 
Picture
Pada September 2009, penduduk Sydney dan beberapa bahagian New South Wales telah dikejutkan pada waktu pagi dengan persekitaran seperti berada di planet Marikh, dengan jarak penglihatanterhad dan langit berwarna oren. Tidak kurang juga penduduk yang turut mengatakan Sydneyumpama seperti dalam adegan "Armageddon".


 
Picture
Lajamanu di Wilayah Utara, populasi penduduk seramai 669 , telah menyaksikan beratus-ratus ikanputih kecil jatuh dari langit semasa hujan yang kebanyakannya masih hidup.
Pakar cuaca di Australia percaya ikan, spangled perch, disedut dalam ribut petir sebelum jatuh keatas bandar kecil itu. Mark Kersemakers, peramal cuaca di Biro Meteorologi Australia, berkata: "Ia boleh melayangkan ikan sehingga 40,000 hingga 50,000 kaki di udara.




 
Picture
Bolehkah awan menentang aturan graviti dan jatuh dari langit ke atas tanah. Sebuah video yangdiambil oleh rakyat UAE dan telah diterbitkan ke U-Tube menunjukkan kejadian itu berlaku di UAEdan jurugambar bertuah itu menganggap ianya sebagai satu keajaiban syurga.

Klip video selama 3.5 minit itu menunjukkan awan kecil putih yang terbang rendah segumpalan kapasbesar di atas ladang hijau sebelum mengarah ke bawah dan jatuh ke atas pagar di kawasan suburFaris Bida di luar bandar timur oasis Al-Ain.




 
Picture
Kajian sains oleh angkasawan NASA mendapati bahawa seketika dulu bulan pernah terbelah dua. Kajian ini dijalankan apabila gambar-gambar yang dirakamkan oleh satelit dan teleskop menunjukkan terdapat garisan rekahan pada bulan. NASA telah menghantar 3 angkasawanya untuk kajian yang lebih terperinci tentang bulan . Setelah mereka membuat kajian, kesimpulannya, bahawa bulan pernah terbelah dua. Setelah hasil kajian ini didedahkan  kepada umum, alangkah terkejutnya mereka, apabila diberitahu bahawa kisah bulan terbelah dua ini telah diceritakan oleh Al-Quran kira-kira 1400 tahun yang lalu. 


 
Picture
Ikan Sheepshead mempunyai gigi depan yang pelik seperti manusia dimana mereka gunakan untukmengikis teritip dari batu dan dinding konkrit. Mereka juga mempunyai gigi pengisar yang bulat dalam mulut mereka untuk menghancurkan moluska, ketam, dan tiram.

Mereka mempunyai jalur hitam dan perak yang tersendiri pada badan yang merupakan sebahagian daripada sebab mengapa mereka juga kadangkala dipanggil ikan banduan atau ikan zebra.


 
Picture
Sekian lama para saintis kebingungan tentang penjelasan bagaimana cara sebuah piramid yang menjadi antara binaan ajaib dunia dibina. Hal ini kerana teknologi bagi mengangkat batu-batuan besar mencapai ribuan kilogram ke puncak-puncak bangunan belum memungkinkan di zamannya. Apakah rahsia di sebalik pembinaan piramid ini?

Akhbar Amerika Times edisi 1 Disember 2006, menyiarkan berita saintifik yang mengesahkan bahawa Firaun menggunakan tanah liat untuk membina piramid! Menurut kajian tersebut disebutkan bahawa batu yang digunakan untuk membuat piramid adalah tanah liat yang dipanaskan hingga membentuk batu keras yang sukar dibezakan dengan batu asalnya.


 
Picture
Al-Quran merupakan kitab yang diturunkan Allah kepada Nabi Muhammad SAW sebagai tanda aras dan rujukan dalam kehidupan seharian manusia. Jadi untuk entri kali ini aku nak berkongsi dengan korang semua berkenaaan dengan beberapa gambar dari kilang Al-Quran. Jom tengok !


 
Picture
# Fakta unik tentang beruang kutub 1 ~
Satu-satunya predator yang mengancam beruang kutub adalah manusia.

# Fakta unik tentang beruang kutub 2 ~
Beruang kutub dapat berenang sejauh 60 batu tanpa istirahat.



 
Picture
Antara benda yg tak pernah berubah designnya sejak dri dlu lagi salah satunya Traffic Light...Design sama jep, 3 lampu bulat, merah, hijau, kuning…kalau ade upgrade pon, just tambah countdown timer jep…Boring la weh!! Hidup perlukan perubahan...Try tengok konsep rekaan traffic light terbaru oleh Thanva Tivawong...Thanva menggunakan model Jam pasir dalam rekaanya …Selain itu, ade option Countdown time 3, 2, 1 so agak praktikal utk kita predict bila pertukaran warna lampu…Terasa mcm racer la pulak...pas nie bole la nak berlagak jadi Micheal Scumacher ke Lewis Hamilton ke...