Mestilah Microsoft Windows,Apera...?
Salah, Sepertimana yang anda semua tahu, konfigurasi security yang ada didalam microsoft windows adalah bersifat closed dan juga tidak dicipta untuk mengodam sistem lain, akan tetapi, windows tetap boleh digunakan sebagai medium operating system untuk menggodam atau pencurian data sekiranya disertakan dengan beberapa software luaran.

 
Picture
Saya mendengar kuliah maghrib selepas tamat solat maghrib di sebuah masjid semalam. Tajuk kuliah yang disampaikan ialah antara "10 Golongan Yang Dijamin Masuk ke Neraka". Ketika penceramah menghuraikan isi kedua beliau: 'Raja dan pemerintah yang zalim', beliau menceritakan kisah sewaktu beliau masih belajar di Universiti Ain As-Syams, Mesir. Beliau belajar Bahasa Arab daripada pengajarnya, seorang Dekan Fakulti di Universiti Kaherah, Mesir. Pensyarahnya itu merupakan seorang pensyarah lepasan Ph.D. Kelas Bahasa Arab tersebut bermula dari pukul 5.00 petang hingga 7.00 petang.


 
Pasti anda pernah terlintas untuk mencuci sementara keyboard anda. Mungkin jarang antara kita yang kerap membersihkan  keyboard, dan sekiranya ada, pasti anda memerlukan sedikit masa untuk membersihkannya tanpa perlu shutting down komputer anda mahupun unplug keyboard anda(bg pengguna desktop). 

 
kepada mereka yang bercadang untuk upgrade RAM anda, ada seberapa perkara yang anda perlu ambil kira untuk kebaikan anda juga, kali ini, saya akan menerangkan sedikit berkenaan latency didalam RAM, apa yang anda patut tahu berkenaan latency ini. baiklah, terus kepada tajuk, latency adalah nama satu process yang berlaku didalam RAM didalam menguruskan data-data yang diminta oleh CPU, seperti mana yang anda semua tahu, RAM adalah key kepada performance computer anda, Biarpun anda memiliki processor yang laju, akan tetapi, tanpa size RAM yang mencukupi, performance didalam komputer anda menjadi tidak sempurna.

 
Bagi pelajar-pelajar UiTM Pahang khususnya dan lain amnya, secara rasminya, virus short-cut telah menjadi satu masalah besar bagi pengguna-pengguna komputer, virus shortcut ini mampu menyebabkan delay mahupun masalah directory/folder kerana segala folder-folder didalam thumdrive ataupun removeable storage menjadi hilang.Sebenarnya, folder-folder tersebut tidak hilang,cuma folder-folder tersebut hanya hidden disebalik data yang ada.

 
Start-up merupakan satu daripada directory di dalam windows yang menempatkan kesemua program yang perlu dimulakan ketika komputer anda hidup. Segala program yang berada di dalam start-up wajib dijalankan oleh Operating System, hanya start-up yang dinyahaktifkan sahaja yang tidak akan dijalankan. Start-up boleh mengandungi apa-apa sahaja program mahupun Welcome Text.

 
"Kori no Suizokukan" - adalah nama akuarium beku yang terletak di Kesennuma, Jepun. Para pelawat boleh melihat 450 sampel haiwan beku dan 80 spesies bawah air yang berbeza. Semua haiwan ini diambil dari pelabuhan nelayan yang terdekat.

 
Salah satu animasi baru yang bakal diperkenalkan tidak lama lagi oleh Les Copaque adalah animasi Pada Zaman Dahulu, yang mana membawakan gaya animasi berbeza dengan animasi Upin dan Ipin yang diperkenalkan oleh mereka sebelum ini. 

 
Syarikat mainan imaginasi, LEGO telah mereka sesuatu yang luarbiasa. Setiap hari kita melintasi atau melihat beratus-ratus iklan yang ada membuatkan kita ketawa dengan maklumat yang disisipkan tetapi sangat sedikit yang mampu membawa anda kembali ke zaman silam dan membawa anda melihat dunia dengan cara yang baru. 

 
Sama seperti dengan video aplikasi iPad untuk Upin dan Ipin, kami juga berjaya merakamkan beberapa rakaman skrin untuk dua permainan daripada desktop Les Copaque yang bakal dilancarkan tidak lama lagi. Walaubagaimanapun, tarikh pelancaran untuk kedua-dua aplikasi permainan ini masih tidak diketahui sepenuhnya buat masa ini.