Dengan pelancaran pelayar web Firefox 8.0 tempoh hari, kini pembangunan pelayar web generasi berikut telah memasuki fasa berikutnya, dimana kini Firefox 9.0 Beta sudah pun sedia diuji oleh semua pengguna seluruh dunia, samada pengguna Windows, Linux mahupun Mac OS.

 
1. Horned Melon ( Kiwano)
2. Monstera Deliciosa

 
Picture
Bersama-sama dengan pelancaran rasmi Samsung Galaxy Note untuk rantau Asia Tenggara, Samsung juga turut sama mengumumkan mengenai Samsung Galaxy Nexus dengan Android 4.0 Ice Cream Sandwich yang dinantikan ramai. Namun begitu, tiada tarikh rasmi mengenai pelancarannya diumumkan pada acara yang menumpukan lebih kepada Galaxy Note ini.


 
Picture
Pergerakan robot yang boleh bergerak pada dinding tegak seperti cicak
PARIS - Para saintis mencipta sebuah robot yang boleh memanjat dinding tegak tanpa menggunakan gam, lekapan dan cecair melekap.

Robot seberat 240 gram itu mempunyai tapak yang diliputi dengan mikrofiber kering yang direka berdasarkan bulu jari kaki cicak.

Cicak boleh bergerak di dinding kerana terdapat bulu terlalu halus yang dikenali sebagai setae.

 
Cerita labah-labah unta mula merebak semasa Perang Teluk 1990-91. Ia dipanggil labah-labah unta disebabkan oleh hatitatnya di gurun. Makhluk ini biasanya tidak berbahaya kepada manusia. Tetapi, makhluk ini amat menakutkan apabila berhadapan.